Nemški avto – od mercedesa do trabanta

Tečaj nemščine je možnost za pogovor o nemških avtomobilih. Zagotovo jih boste primerjali med seboj, saj je tema idealna za vaje za stopnjevanje pridevnika. Lahko se boste celo hvalili:

A: Mein Auto ist groß.

B: Ja, aber mein Auto ist größer.

C: Ja, ja, aber mein Auto ist am größten von allen.

Nemčija ni samo zibelka prvega avtomobila na svetu, ampak tudi država z dolgo zgodovino avtomobilskega inženiringa, ki je na ceste zapeljal tako luksuzne avtomobile, kot sta porsche in mercedes, pa tudi nepozabnega trabanta.

Prvi avtomobil na bencin

Zgodovino avtomobila so pisali ravno Nemci, natančneje Karl Benz, ki je že v 70. letih 19. stoletja razvil štiritaktni motor z notranjim izgorevanjem. Leta 1885 ga je vgradil v trikolesno kočijo. Ta velja za prvi avtomobil na bencin in je bila iztočnica za moderne avtomobile. Tudi prvi štirikolesni avtomobil je plod nemškega uma. Leta 1886 ga je izdelal Gottlieb Daimler, ne da bi vedel za Benzov predhodni izum. Avto oziroma bolje rečeno cestna kočija, v katero je bil vgrajen motor, je na poskusni vožnji dosegla16 kilometrov na uro.

Velikani nemškega avtomobilizma

Trenutno nemško avtomobilsko industrijo v večji meri obvladujejo podjetja: Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Audi, Opel in Ford. Vsako leto v Nemčiji izdelajo skoraj 6 milijonov vozil in še dodatnih 5,5 milijona drugod po svetu. Nemčija prav tako sodi med štiri največje svetovne proizvajalce vozil. Skupina Volkswagen je ena od treh največjih svetovnih proizvajalk avtomobilov (poleg Toyote in General Motorsa).

Od laubfroga do trabanta

  • Podjetje Opel je bilo prvo, ki je v Nemčiji zagnalo množično avtomobilsko proizvodnjo. Dvosedežnik 4PS, bolj znan kot Laubfrosch (zelena rega, zaradi zelene barve) so začeli izdelovati leta1924. V dobrih šestih letih so prodali okoli 100.000 avtomobilov. S tem je postal Opel največji nemški avtomobilski proizvajalec.
  • Dva najbolj znana vzhodnonemška avtomobila, ki smo ju lahko videli tudi na naših cestah, sta bila trabant (pomeni satelit) in wartburg. Proizvodnja trabantov se je ohranila vse do leta 1991. Izdelali so jih več kot tri milijone in večinoma izvozili v druge socialistične države. Običajni Vzhodni Nemec je moral nanj čakati kar 13 let.

Prvi nemški avto, ki so ga v celoti izdelovali v tujini (ZDA), je bil BMW Z3. Trgu je bil predstavljen leta 1996, njegova prodaja pa je skočila v nebo, ko je v kinematografe prišel novi film o Jamesu Bondu – GoldenEye, v katerem ga je vozil Pierce Brosnan.

Ste za luksuz?

Na lestvici najdražjih avtomobilov na svetu prvo in drugo mesto zasedata nemška izdelovalca avtomobilov. Prvo mesto pripada športnemu avtu maybach exelero nemškega proizvajalca luksuznih avtomobilov Maybach. Njegova cena znaša več kot šest milijonov evrov. Leta 2005 so izdelali eno samo vozilo za podjetje Fulda, ki na njem preizkuša nove pnevmatike.

Na drugem mestu je prav tako športni avto bugatti veyron super sport, za katerega boste odšteli skoraj dva milijona evrov. Ne ponaša se le z nazivom drugega najdražjega, ampak tudi najhitrejšega cestnega vozila, saj doseže 431 kilometrov na uro. Model so oblikovali in razvili v skupini Volkswagen, izdelali pa v tovarni Bugatti Automobiles SAS v Franciji.

Prepredena z avtocestami

Nemčija s skupno dolžino 12.819 avtocestnih kilometrov zaostaja le za ZDA in Kitajsko.

Nasploh so nemške avtoceste poglavje zase, saj se zaradi njih – verjeli ali ne – v Nemčijo zgrinjajo cestni hitrostni navdušenci. Tu namreč večinoma ni omejitve hitrosti (le priporočena 130 kilometrovna uro), zato so nemške avtoceste pravi poligon za preizkušanje zmogljivosti jeklenih konjičkov. Poleg ruskih »dirkačev« se v zadnjih letih na »vozniški dopust« v Nemčijo zgrinja vse več bogatih Kitajcev. Ti so za teden neomejenega drvenja pripravljeni odšteti skoraj 4.000 evrov.

Tečaj nemščine odpira obzorja

V Sloveniji smo tradicionalno pristaši nemških avtomobilov, včasih pa smo jih pri nas tudi izdelovali. Industrija motornih vozil (današnji Revoz) iz Novega mesta je vse do leta 1958 licenčno izdelovala vozila nemške znamke DKW. Tečaj nemščine v jezikovni šoli Lingula je prava priložnost, da spoznate nemške avtomobilistične zanimivosti.

Imate vprašanja o tečaju nemščine, vas zanima več?

V Linguli prisegamo na pomembnost govora, pogovora in dogovora. Pokličite nas na 080 23 52 ali nam pišite na info@lingula.si.